Поради
батькам для огранізації дистанційного навчання
Дитині важко навчатися дистанційно, не сприймає інформацію, губиться увага. Що робити?
Дистанційне навчання є викликом як для тих, хто навчає, так і для учнів. Тривале перебування перед екранами гаджетів підвищує втому та розфокусовує увагу, адже така діяльність не властива дитячому віку. Тому втрата уважності під час уроку може бути нормою.
Під час дистанційного навчання дитини батькам насамперед потрібно розуміти, що дитина може не мати жодних проблем з увагою, а просто перевтомлюватися від онлайн уроків, самостійного опрацювання матеріалу та постійної роботи з гаджетами. Тому цю проблему варто розв’язувати за допомогою організаційних рішень.
Ми підготували для вас декілька порад про те, як допомогти дитині організувати навчальний процес вдома:
- Плануйте день та слідкуйте за дотриманням режиму дня. Якщо у школі є фіксований розклад уроків, які потребують включення у чітко визначений час — роздрукуйте цей розклад, щоб він був у дитини перед очима. Якщо в закладі освіти немає чіткого розкладу під час дистанційного навчання — розробіть такий розклад для дитини самостійно.
- Оберіть разом з учнем одяг для “роботи”. Так званий “дрес-код” допоможе дитині “увійти в роль учня” та зосередитися на роботі.
- Організуйте робоче місце. Воно має гарно освітлюватися (за можливості — денним світлом), бути зручним та обладнаним необхідною технікою.
- Чергуйте періоди навчання та відпочинку. Зауважте, ми звикли відпочивати з використанням гаджетів, проте під час дистанційного навчання такий відпочинок не є зміною діяльності: очі не відпочивають від монітору, а мозок від обробки інформації. Також пам’ятайте про необхідність фізичної активності. Прогулянки на свіжому повітрі, танці та руханка під час перерв стануть помічниками для відпочинку тіла і психіки дитини.
- Розробіть систему заохочень. Складіть разом зі своєю дитиною своєрідний чек-ліст заохочень за успіхи у навчанні. Не радимо мотивувати учня фінансовими винагородами. Краще мотивувати враженнями: переглядом кіно вдома, читанням книг, прогулянками до парку, відвідинами ковзанки тощо. Такий чек-ліст можна намалювати чи створити у графічному редакторі та повісити у робочому куточку.
- Ще однією формою підтримки мотивації дитини до навчання є постійна фіксація успіхів у навчанні. Наприклад, учень отримав високу оцінку за домашнє завдання, уважно вислухав нову тему від вчительки чи прочитав параграф із новим матеріалом: це треба обов’язково відзначити, створюючи своєрідний “шлях до успіху”. Таке відстеження батьками дитячих успіхів допоможе дитині відчувати свій прогрес та прагнути більшого.
Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти
Лист Міністерства освіти і науки України Щодо організації дистанційного навчання
РЕКОМЕНДОВАНИЙ ПЛАН ДІЙ ВЧИТЕЛЯ ПРИ ПЕРЕХОДІ НА ДИСТАНЦІЙНУ ФОРМУ НАВЧАННЯ:
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В ШКОЛІ: ПРОСТІР МОЖЛИВОСТЕЙ
Відповідно до Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти при використанні технічних засобів навчання під час заняття види навчальної діяльності чергуються.
При використанні технічних засобів навчання (далі - ТЗН) під час проведення навчального заняття потрібно чергувати види навчальної діяльності. Безперервна тривалість навчальної діяльності з ТЗН упродовж навчального заняття повинна бути:
- для учнів 1 класів - не більше 10 хвилин;
- для учнів 2-4 класів - не більше 15 хвилин;
- для учнів 5-7 класів - не більше 20 хвилин;
- для учнів 8-9 класів - 20-25 хвилин;
- для учнів 10-11(12) класів на 1-й годині занять до 30 хвилин, на 2-й годині занять - 20 хвилин.
При здвоєних навчальних заняттях для учнів 10-11(12) класів - не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.
Якщо заплановано відеоконференцію, то вона триває протягом визначеного Санітарним регламентом часу. Решту уроку здобувачі освіти працюють самостійно.
Після занять із застосуванням технічних засобів навчання учитель організовуєвправи з рухової активності та гімнастики для очей
В умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації іншого характеру безперервна тривалість навчальних занять при організації дистанційного навчання у синхронному форматі не повинна перевищувати для учнів:
- 1- 2 класів – 2 навчальних заняття по 30 хвилин або 3 - по 20 хвилин;
- 3-4 класів – 2 навчальних заняття по 45 хвилин або 3 - по 30 хвилин, або 4 - по 20 хвилин;
- 5-6 класів – 2 навчальних заняття по 45 хвилин або 3 - по 35 хвилин, або 4 - по 25 хвилин;
- 7-9 класів – 2 навчальних заняття по 45 хвилин або 3 - по 40 хвилин, або 4 - по 30 хвилин, або 5 - по 25 хвилин;
- 10-11 класів - 3 навчальних заняття по 45 хвилин, або 4 - по 35 хвилин, або 5 по 30 хвилин, або 6 - по 25 хвилин.
Всеукраїнська школа онлайн
Відеоуроки, тести та завдання для здобувачів освіти 5-11 класів
Технології дистанційного навчання
Посилання на деякі дистанційні курси:
http://disted.edu.vn.ua/- on-line система дистанційної підтримки навчання;
http://dl.kharkiv.edu/- дистанційні курси НТУ "ХПІ";
http://www.urok-online.com.ua/- міжнародна школа дистанційної освіти
Заклади дистанційної освіти:
Система дистанційного навчання "Доступна освіта"
Сайт дистанційного навчання ХНЕУ для школярів
Український відкритий університет
University of the People
Ресурси для самостійної роботи
1. Математика, українська мова, для учнів 1-9 класів:
2. Для тих, хто переживає про перенесення пробних ЗНО, у вас є шанс підготуватися ще краще:
3. Математика – платний ресурс:
4. Кейс-уроки з різних предметів, платний ресурс:
5. І якщо раптом хтось не знав про інформатику:
6. Багато курсів, і для старшокласників, і для вчителів: