/Files/images/0044.png

ВСТУП ДО ІНКЛЮЗИВНОГО КЛАСУ

Батьки мають звернутись до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) за місцем проживання. До ІРЦ можуть звернутись батьки дітей, віком від 2 до 18 років, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.

Фахівці інклюзивно-ресурсного центру проводять комплексну психологічно-педагогічну оцінку дитини.

Батьки отримують висновок про комплексну оцінку.

Батьки подають висновок про комплексну оцінку дитини разом із заявою про зарахування до закладу освіти.

Заклад освіти обов'язково має створити інклюзивний клас, якщо батьки подали висновок про комплексну оцінку дитини.

Наказом директора в закладі освіти створюється команда психолого-педагогічного супроводу.

Команда супроводу створює індивідуальну програму розвитку (ІПР) дитини.

Батьки в обов'язковому порядку мають ознайомитись з ІПР та підписати її.

В інклюзивному класі мають створюються умови для навчання дитини з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку з урахуванням потреб і можливостей учня (учениці).

До роботи інклюзивного класу долучають асистента вчителя чи вихователя. Ця людина не є особистим педагогом дитини, а допомагає вчителю чи вихователю проводити освітній процес.

Якщо фахівці інклюзивно-ресурсного центру у висновку зазначили, що дитина потребує додаткової підтримки, то вона має право на асистента дитини. Роль асистента дитини можуть виконувати батьки, уповноважені ними особи чи соціальні працівники.

Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Нововодолазької селищної ради Харківської області
63202, Харківська область, Харківський район, смт Нова Водолага, вулиця Донця Григорія, 7

Інклюзивне навчання


Інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Інклюзивне навчання часто вважають альтернативою інтернатній системі, за якою діти з особливими освітніми потребами навчаються в спеціальних закладах освіти та змушені проживати в інтернатних відділеннях при них через їх територіальну розгалуженість.

Жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів – це головне завдання інклюзії.

Просто про інклюзивну освіту

Алгоритм вступу

Інклюзивне навчання у закладі освіти організовано відповідно до Законів України:

«Про освіту»
«Про повну загальну середню освіту»
Норми Законів реалізуються через постанови Кабінету Міністрів, зокрема:

Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 № 8 "Про затвердження Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти"

Наказ Міністерства освіти і науки України "Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти"

Наказ Міністерства освіти і науки України" Про затвердження Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти"

Лист Міністерства освіти і науки України "Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році"

Кiлькiсть переглядiв: 47